Google ogłosiło kolejną zmianę w systemie AdWords. Od tej pory dynamicznie generowane linki do podstron, będą automatycznie dodane do twoich reklam. Do niedawna taka możliwość była dostępna jedynie opcjonalnie, ale tym razem skorzystają z niej wszyscy. W dodatku za darmo. Odbiorcy zobaczą przy Twojej reklamie link do podstrony, za każdym razem kiedy okaże się, że będzie to właściwa podpowiedź do zapytania wprowadzonego w wyszukiwarce.
Z badań przeprowadzonych przez zespół Google wynika, że do tej pory z dodatkowych linków w swoich reklamach korzystało zaledwie 30% wszystkich reklamodawców. Jeżeli znalazłeś się w tej grupie, to wiesz doskonale, że linki tego typu nie są znaczącym źródłem wejść na stronę. Tak naprawdę, stosuje się je w większości przypadków po to, aby twoja reklama była bardziej widoczna na tle konkurencji. Google wprowadzając tą zmianę, zdaje sobie sprawę, że kliknięcia w twoją reklamę z dynamicznie wygenerowanym linkiem wzrosną o około 10% w stosunku do reklam bez tego rozszerzenia. Oznacza to, że twoja reklama będzie nieco bardziej skuteczna, a tym samym trochę więcej zapłacisz za kampanię. Mimo to z pewnością trzeba będzie poczekać parę miesięcy, żeby przekonać się jakie skutki dla reklamodawców i dla twoich kampanii ta zmiana będzie powodować. Jedno z głównych zagrożeń jakie dostrzegam, to fakt że od tej pory reklamodawcy będą się musieli nieco bardziej natrudzić, aby przebić skutecznością konkurencję. Krótko mówiąc, skoro wszyscy będą mieli dodatkowe linki do podstron, to nie będzie to już sposobem na wyróżnienie swojej reklamy spośród innych.
A co jeżeli masz już linki do podstron w swojej reklamie? Reklamy w których zostało użyte rozszerzenie linków do podstron, będą wyświetlane dokładnie tak samo jak do tej pory. Nie musisz nic zmieniać ani nic modyfikować. W takim wypadku Google nie będzie wyświetlać linków dynamicznie.
Więcej informacji znajdziecie na stronach Google: http://adwords.blogspot.com/2014/07/introducing-dynamic-sitelinks.html
Przecież funkcja linków do podstron jak i reklam dynamicznych była darmowa (nie zauważyłem aby kliknięcia w linki do podstron były droższe niż w samą reklamę), wystarczyło wiedzieć gdzie to się dodawało! .Kolejna zmiana Google zabierająca możliwość samodzielności i decyzyjności struktury i funkcjonalności kampanii reklamowych. Cieszy mnie fakt, że gigant dba o to aby każdy wykorzystywał 100% możliwości systemu, ale jeśli nie było linków do podstron to a)ktoś nie potrafił tego dodać b)było to zbędne c)ktoś nie dba o jakość kampanii. Wydaje mi się tyle w temacie
Pamiętam, że nie dawno Google trąbiło, że reklamy z linkami do podstron będą lepiej oceniane niż te bez linków. Teraz doszli do wniosku, że wszyscy muszą mieć równe szanse.
Nie do końca zabiera Ci samodzielność – dalej możesz ustawić dokładnie takie linki do podstron jakie chcesz i będą wyświetlane nadrzędnie. Inna sprawa, że czasem żeby się wyróżnić warto było je wyłączyć.