Od czasu napisania poprzedniego wpisu na temat przeprowadzania konkursów na Facebooku, regulamin serwisu zmienił się w kilku zasadniczych punktach. Podstawową zmianą jest ta związana z możliwością organizowania konkursu bezpośrednio na osi czasu, bez konieczności przygotowywania do tego celu dedykowanej aplikacji. W dzisiejszym wpisie postanowiłem przybliżyć Wam zasady przeprowadzania konkursów, aktualne na chwilę obecną czyli styczeń 2014 roku.
Co jest dozwolone?
✓ możesz wykorzystywać przycisk „Lubię to!” jako metodę głosowania lub zbierania punktów w Twoim konkursie
✓ możesz wymagać dodania wpisu tekstowego lub w formie pliku graficznego na Twojej osi czasu
✓ wymagać przesłania wiadomości prywatnej jako zgłoszenia udziału w Twoim konkursie
✓ oraz zalajkowania lub skomentowania Twojego WPISU
Oczywiście po skończonym konkursie możesz ogłosić wynik i zwycięzców na swojej osi czasu. Jeżeli takie jest Twoje życzenie, to tego typu forma ogłoszenia wyników może być jedyną dostępną dla uczestników i to również jest zgodne z zasadami. Konkurs możesz reklamować w różnych miejscach, a jeżeli chcesz aby użytkownicy zgłaszali chęć uczestnictwa bezpośrednio na Twojej stronie internetowej, możesz przygotować w tym celu odpowiednią wtyczkę.
A co nie jest dozwolone?
✓ przede wszystkim nie wolno uzależniać udziału w konkursie od polubienia Twojej strony na Facebooku
✓ nie można wymagać udostępnienia Twojego wpisu w celu wzięcia udziału w konkursie
✓ nie można też wymagać od użytkownika, aby w celu wzięcia udziału w konkursie dodał wpis na swoim profilu lub profilu znajomego
✓ ani wymagać otagowania się na zdjęciu
Warto wiedzieć, że wyjątkiem od punktu pierwszego są aplikacje. Jeżeli przeprowadzasz konkurs w przeznaczonej do tego aplikacji, wzięcie udziału w zabawie może być uzależnione od polubienia Twojej strony (wewnątrz konkursowej aplikacji).
Za szybko zmieniają, nie nadążam 🙂
Dzięki za fajne opracowanie!
a co z regulaminem konkursu? trzeba pisać?
Jeżeli zasady konkursu są proste i przejrzyste, to w zupełności wystarczy jasny opis w poście. Tak działa większość „małych” organizatorów i nie ponosi z tego tytułu żadnych konsekwencji. Stworzenie regulaminu będzie konieczne w sytuacji kiedy konkurs jest dostatecznie złożony. Tego typu dokument powinien posiadać informację o tym kto jest organizatorem konkursu oraz szczegółowe informacje na temat jego przebiegu, daty rozpoczęcia i zakończenia, zasad wyłaniania zwycięzców oraz postępowania reklamacyjnego.