Strona główna » Social » Zasady przeprowadzania konkursów na Facebooku (2014)
Zasady konkursów - Facebook

Zasady przeprowadzania konkursów na Facebooku (2014)

Od czasu napisania poprzedniego wpisu na temat przeprowadzania konkursów na Facebooku, regulamin serwisu zmienił się w kilku zasadniczych punktach. Podstawową zmianą jest ta związana z możliwością organizowania konkursu bezpośrednio na osi czasu, bez konieczności przygotowywania do tego celu dedykowanej aplikacji. W dzisiejszym wpisie postanowiłem przybliżyć Wam zasady przeprowadzania konkursów, aktualne na chwilę obecną czyli styczeń 2014 roku.

Co jest dozwolone?

facebook-like✓ możesz wykorzystywać przycisk „Lubię to!” jako metodę głosowania lub zbierania punktów w Twoim konkursie
✓ możesz wymagać dodania wpisu tekstowego lub w formie pliku graficznego na Twojej osi czasu
✓ wymagać przesłania wiadomości prywatnej jako zgłoszenia udziału w Twoim konkursie
✓ oraz zalajkowania lub skomentowania Twojego WPISU

Oczywiście po skończonym konkursie możesz ogłosić wynik i zwycięzców na swojej osi czasu. Jeżeli takie jest Twoje życzenie, to tego typu forma ogłoszenia wyników może być jedyną dostępną dla uczestników i to również jest zgodne z zasadami. Konkurs możesz reklamować w różnych miejscach, a jeżeli chcesz aby użytkownicy zgłaszali chęć uczestnictwa bezpośrednio na Twojej stronie internetowej, możesz przygotować w tym celu odpowiednią wtyczkę.

A co nie jest dozwolone?

✓ przede wszystkim nie wolno uzależniać udziału w konkursie od polubienia Twojej strony na Facebooku
✓ nie można wymagać udostępnienia Twojego wpisu w celu wzięcia udziału w konkursie
✓ nie można też wymagać od użytkownika, aby w celu wzięcia udziału w konkursie dodał wpis na swoim profilu lub profilu znajomego
✓ ani wymagać otagowania się na zdjęciu

Warto wiedzieć, że wyjątkiem od punktu pierwszego są aplikacje. Jeżeli przeprowadzasz konkurs w przeznaczonej do tego aplikacji, wzięcie udziału w zabawie może być uzależnione od polubienia Twojej strony (wewnątrz konkursowej aplikacji).

TAGS:

Komentarze

wpisów

W branży SEO od 2008 roku. Pracował jako Kierownik Projektów SEO w Trader, grupa Agora S.A. Aktualnie Senior SEO Specialist w Agencji Whites, administrator grupy "Pozycjonowanie stron WWW" na FB i freelancer SEO.