Strona główna » Blog » Domeny i hosting » Jak wybrać hosting dla bloga na WordPressie?
Hosting dla strony

Jak wybrać hosting dla bloga na WordPressie?

Na rynku znajduje się coraz więcej firm świadczących usługi hostingowe. Każda z nich oferuje inne warunki, ceny i plany taryfowe. Część z nich reklamuje się dedykowanymi rozwiązaniami dla WordPressa, z powodu dużej popularności tej platformy.

Wymagania dla serwera obsługującego WordPress

WordPress jest systemem zarządzania blogami. Jego ogromną zaletą są niewielkie wymagania, by mógł zostać zainstalowany. Dla obecnej wersji, twórcy zalecają użycie interpretera języka PHP w minimalnej wersji 7.2, silnika baz danych, takiego jak MySQL lub MariaDB odpowiednio 5.6 i 10.0, a także wsparcia dla protokołu HTTPS. Z powodu prostej konfiguracji, warto zainteresować się projektami Apache lub Nginx. Są one często używane w wielu konfiguracjach jako serwery HTTP, gdyż są proste w utrzymaniu i rozbudowie. Warto w tym miejscu wspomnieć, że WordPress będzie z powodzeniem działać na starszej konfiguracji (PHP 5.2.4, MySQL 5.0), jednak naraża to stronę użytkownika na częstsze wykorzystanie luk bezpieczeństwa przez crackerów. Prawdopodobnie każdy aktywnie rozwijany serwer (w rozumieniu komputera, którego przestrzeń dyskową można wykupić), spełnia te wymagania. Wiedząc powyższe, można wywnioskować, że nie istnieje coś takiego, jak „dedykowane rozwiązanie dla WordPressa”. Maszyny usługodawcy muszą tylko spełniać powyższe wymagania.

Na co zwrócić uwagę, wybierając hosting dla WordPressa?

Podczas porównywania ofert firm hostingowych, warto zwrócić uwagę na kilka dodatkowych czynników. Prawdopodobnie najważniejszym z nich jest awaryjność serwera, czyli częstotliwość z jaką strony użytkownika, z różnych przyczyn, mogą nie być dostępne. Z powyższym punktem, łączy się następny – tworzenie kopii zapasowych, czyli jak często i w ilu miejscach usługodawca tworzy backup’y blogów klientów. Użytkownicy posiadający już swoją stronę i chcący ją przenieść na wybrany przez siebie serwer, będą zainteresowani także opcjami powiązanymi z migracją, zarówno stron, jak i baz danych, a także kont pocztowych. Każdy usługodawca udostępnia panel służący zarządzaniu swoim kontem. Warto wybrać najbardziej intuicyjny. W przypadku jakichkolwiek problemów pierwszym kontaktem jest Biuro Obsługi Klienta. Przy porównywaniu ofert warto sprawdzić, w jakich godzinach pracuje i w jaki sposób przyjmowane są zgłoszenia (e-mail, czat, rozmowa telefoniczna). W zależności od potrzeb użytkownika, hostingi oferują plany taryfowe, różniące się między innymi udostępnioną ilością miejsca na dysku, czasem procesora czy liczbą baz danych, jakie można stworzyć w ramach jednego konta. Ostatnią istotną cechą do porównania jest cena za pierwszy i kolejny rok wynajmowania serwera – istnieją także darmowe hostingi, ale w takich przypadkach adres strony będzie zawierał nazwę usługodawcy.

Komentarze

wpisów