Strona główna » Widoczność w Google » Jeden algorytm Google dla całych wyników wyszukiwania
Algorytm Google

Jeden algorytm Google dla całych wyników wyszukiwania

Jeszcze do niedawna w branży SEO można było spotkać się z poglądem, że wyszukiwarka Google w jakiś sposób dzieli swoje wyniki wyszukiwania na sekcje, w ramach których algorytm preferuje wybrane cechy witryny. Pojawiały się na przykład opinie, że pozycje 1-3 należą zazwyczaj do nowych stron lub takich, które otrzymały świeży content. Dalsze pozycje z pierwszej dziesiątki miałyby być zarezerwowane przede wszystkim dla serwisów o wysokiej reputacji. Czy te wnioski były słuszne?

Na filmie, który możecie zobaczyć poniżej, Matt Cutts (Google) rozwiewa wszelkie wątpliwości. Okazuje się, że algorytm wyszukiwarki stosuje te same zasady układania kolejności stron w odniesieniu do całości wyszukiwania. Oznacza to, że nie istnieje żaden ukryty podział na sekcje w ramach wyników organicznych, a wszystkie strony oceniane są pod kątem tych samych czynników rangowych. Pojawianie się stron na pierwszych pozycjach dla danego słowa kluczowego jest wynikową wszystkich czynników rankingowych branych aktualnie pod uwagę. Trzeba pamiętać, że świeże i unikalne treści na pewno są jednym z istotnych czynników, zwłaszcza że silnie wpływają na inny czynnik jakim jest przyrost linków do nich prowadzących.

http://www.youtube.com/watch?v=6dlr-1Qk8Uc

Komentarze

wpisów