Strona główna » Blog » WWW » Jak napisać skuteczny tekst do strony internetowej?
Jak pisać teksty do strony internetowej?

Jak napisać skuteczny tekst do strony internetowej?

Jeśli wierzyć w to co jest napisane w internecie, to przynajmniej 70% firm jest liderem w swojej branży. Mam smutną wiadomość, lider jak sama nazwa wskazuje, jest tylko jeden. Kolejne tysiące firm tytułuje się w ten sposób na swojej stronie WWW, nie wiedząc nawet, że bardziej im to szkodzi niż pomaga w nawiązaniu kontaktu z klientem. A powód wrzucania właśnie takich tekstów jest prozaiczny. Zazwyczaj wynika z faktu, że zadanie napisania tekstów do strony otrzymuje sekretarka, która być może biegle włada językiem polskim, ale nie posiada za to żadnego doświadczenia w tworzeniu tekstów na potrzeby internetowe.

W dzisiejszym wpisie omówię najczęstsze błędy jakie popełniają osoby piszące teksty na potrzeby strony internetowej. Mam nadzieję, że poniższe wskazówki okażą się cenne zarówno dla wspomnianej wyżej sekretarki, jak i osób zajmujących się tematyką content marketingu nieco bardziej profesjonalnie.

Zatem co zrobić żeby pisać skutecznie i spowodować, aby tekst faktycznie „pracował” dla naszej firmy? Jak nie odstraszać klientów, ale za to zachęcać do czytania, klikania i zapamiętania naszej strony? Zawsze tak było, że najlepszą przewagą dla Ciebie i twojej firmy jest coś, czego nie ma twoja konkurencja. To oczywiste. Dlaczego więc nie zacząć od innego podejścia i postawić na oryginalność?

Poniżej znajdują się najmniej oryginalne czyli jednocześnie najczęściej spotykane teksty powitalne ze stron internetowych. Być może właśnie takie występują także na Twojej stronie. Czy zastanawiałeś się kiedyś jak faktycznie odbiera je Twój klient oraz jak postrzega przez to Twoją firmę?

Do każdego klienta podchodzimy indywidualnie…

To trochę tak jakby powiedzieć: „Cześć, co prawda mamy duże doświadczenie w tym co robimy, ale jeśli chodzi o Ciebie, to nie do końca wiemy jak się za to zabrać”. Jasne, że każdy klient jest inny, a każda nowa praca może być dla Ciebie bardziej wymagająca, ale ja osobiście wolę, żeby firma podchodziła do mnie dokładnie tak samo jak do innych. Tak samo profesjonalnie, z takim samym zaangażowaniem. Właściwie to nie chcę czuć się indywidualnie, chcę wiedzieć że, dostanę coś, z czego inni byli zadowoleni.

Szeroka gama produktów…

To znaczy wybieranie i zastanawianie się. Problem z ludźmi polega na tym, że nie lubią mieć za dużego wyboru. Fajnie pochwalić się tym, że masz 1000 produktów z tego samego rodzaju kiedy konkurencja ma tylko 600. Klient będzie miał dokładnie 40% więcej szansy, żeby nie wiedzieć na co się zdecydować. Co w takim razie powinniśmy komunikować? Na przykład to, że mamy dużo więcej produktów niż konkurencja, ale specjalnie dla Ciebie, bo jesteś wyjątkowy, dopasujemy dokładnie ten jeden. Mamy w tym duże doświadczenie. Brzmi lepiej, prawda?

Posiadamy wielu zadowolonych klientów…

Ciekawe czy są tak samo zadowoleni kiedy dostają fakturę VAT? Naprawdę chcę to wiedzieć, więc dlaczego nie umieścić na stronie wypowiedzi tych, którzy już skorzystali z twojej oferty? Człowiek ma to do siebie, że chce mieć potwierdzenie słuszności swojego wyboru, a nic tak bardzo nie przekonuje jak opinie innych osób. Oby nie na podstronie, ponieważ tam mało kto spojrzy. Miejsce na opinie klientów jest dokładnie tam gdzie kierują wzrok odwiedzający – czyli na pierwszej stronie, na której decydują czy trafili na to czego szukali.

Nasza dynamicznie rozwijająca się firma…

W biurze mieliśmy dwa biurka i dwie osoby, teraz dołożyliśmy kolejne dwa i zatrudniliśmy kolejne dwie osoby. W sumie nasz rozwój w ciągu roku osiągnął 100%. Liczby są fajne, bo dają skalę. Procenty już niekoniecznie, bo nie dają odniesienia. Masz liczby, którymi możesz się pochwalić? Więc je wykorzystaj. 9 na 10 klientów przedłuża z Tobą umowę na kolejny rok? Masz już 253 wykonane realizacje? Pochwal się tym! Na stronie głównej.

Oferujemy…

Oferujemy usługi tak jak każdy inny. Oferujemy produkty, takie jak konkurencja. Klient przychodzi, widzi to samo co na konkurencyjnej stronie i nadal nie otrzymuje rozwiązania swojego problemu. W takim razie może zamiast oferować mu produkt, po prostu zaproponować rozwiązanie jego problemu? Jeżeli zamierza kupić ciekawą książkę to znaczy, że chciałby zobaczyć 5 bestsellerów, wybrać jeden z nich i kliknąć „Kup Teraz”, a nie czytać o tym, że sklep ma w swoim asortymencie 5 000 pozycji, z najbardziej popularnych kategorii tematycznych.

 

Jedną z zasad marketingu jest to, że dużo łatwiej zwiększyć dwukrotnie ilość klientów z tego samego ruchu na stronie, niż zwiększyć dwukrotnie ilość samego ruchu. Dlatego zamiast tworzyć sztuczną barierę, spraw żeby ludzie, po wejściu na stronę chcieli zamówić produkt lub zadzwonić do Twojej firmy. Daj im do przeczytania coś co chcieli przeczytać, a czego nie miała konkurencja. Nawet jeśli jesteś liderem to nie powielaj schematu. Staraj się być bliżej klienta niż inni, a zobaczysz że on sam będzie chciał być bliżej Twojej firmy.

Komentarze

wpisów

Tworzy skuteczne kampanie linków sponsorowanych i buduje przewagę marek w internecie. Właściciel wykreowani.pl