Strona główna » Social » Co wpływa na pozycję strony w Google w roku 2013?
Pozycja w Google

Co wpływa na pozycję strony w Google w roku 2013?

Serwis SearchMetrics udostępnił najnowsze wyniki badania czynników, które mają wpływ na ranking strony w wyszukiwarce. Badanie zostało przeprowadzone w czerwcu 2013 r. w USA, jednak z dużym prawdopodobieństwem można założyć, że rozkład poszczególnych czynników dla wyszukiwania w Polsce będzie podobny.

Interesujący jest fakt, że czołowe miejsca w rankingu zajmują zdarzenia związane z aktywnością w social media. W trakcie badania w USA, najwyżej punktowane było dodanie +1 w serwisie Google+ oraz udostępnianie linków na Facebooku. Na najwyższych miejscach znalazły się także inne facebookowe zdarzenia, takie jak polubienia lub komentowanie oraz udostępnianie linków w serwisach Pinterest i Twitter.

Suma backlinków prowadzących do strony zajmuje nadal wysokie, bo drugie miejsce – ex aequo z udostępnianiem na facebooku oraz łączną liczbą facebookowych akcji. Warto wspomnieć, że coraz większą wartość uzyskują linki z atrybutem „nofollow”, które jeszcze do niedawna były uważane za mało znaczące w budowaniu rankingu. Jakość linków, zawartość kontentowa i ogólna budowa pozycjonowanej strony znajdują się na dalszych miejscach, ale nie wyciągajmy na tej podstawie zbyt pochopnego wniosku, że mają one mniejsze znaczenie. Liczba tego typu czynników jest tak duża, że po zsumowaniu ich wpływu na ranking, uzyskujemy wartości dużo wyższe niż te związane z łączną liczbą backlinków czy aktywnością w social media.

Wyniki badania SearchMetrics wnoszą wiele istotnych nowości, dlatego zachęcam Was do pogłębionej analizy załączonej grafiki i wyciągania własnych wniosków. W kontekście ostatnich dyskusji na forach branżowych, warto zwrócić uwagę chociażby na rolę czynnika jakim jest zawieranie się słów kluczowych w nazwie domeny. W ostatnim czasie wiele osób sygnalizowało spadki pozycji tego typu domen, co z kolei wywołało burzliwe dyskusje i spekulacje na temat zasadności stosowania „starej szkoły” pozycjonerskiej. Z badania SearchMetrics wynika jednoznacznie, że przesunięcia stron w rankingu nie oznaczają karania za używanie słowa kluczowego w nazwie domeny, a jedynie wynikają z obniżenia siły tego konkretnego czynnika. Ta zasada dotyczy zresztą całego URLa – stopniowo swoją moc tracą wszystkie słowa kluczowe znajdujące się w adresie. Ciekawy wniosek dotyczy także używania nagłówków, a konkretnie stosowania tagu H1 do wyróżniania pojedynczych słów kluczowych. Okazuje się, że stosowanie takich zabiegów optymalizacyjnych ma coraz mniejsze znaczenie w kształtowaniu rankingu.

Pełna lista czynników i ich wpływu na ranking Google, na podstawie analizy SearchMetrics:

wpływ na ranking

Komentarze

wpisów

W branży SEO od 2008 roku. Pracował jako Kierownik Projektów SEO w Trader, grupa Agora S.A. Aktualnie Senior SEO Specialist w Agencji Whites, administrator grupy "Pozycjonowanie stron WWW" na FB i freelancer SEO.