Strona główna » Blog » Widoczność w Google » Aktualizacja algorytmu wyszukiwarki Google (9 marca 2018)
Google Analytics

Aktualizacja algorytmu wyszukiwarki Google (9 marca 2018)

W okolicach 9 marca 2018 roku miała miejsce aktualizacja algorytmu wyszukiwarki Google, co zostało zarejestrowane przez zewnętrzne narzędzia SEO monitorujące zmiany w pozycjach stron. Poniższy screen pochodzi z narzędzia RankRanger i wskazuje na 3, 4 i 5 marca jako moment rozpoczęcia zmian w rankingu wyszukiwarki. Kulminacja zawirowań nastąpiła 9 marca, ale wpływ aktualizacji na kolejność wyświetlania stron był obserwowany także w kolejnych dniach.

Zmiany w wynikach wyszukiwania (RankRanger)

Z pierwszych informacji pojawiających się na branżowych forach wynika, że zmiana dotknęła zarówno ranking mobilny jak i desktopowy. Nie ma wyraźnego wskazania aby dotyczyła zawartości kontentowej na stronie czy też profilu linkowego. Wiele serwisów rejestruje spadki części fraz przy jednoczesnym wzroście pozycji innych fraz na które serwis wyświetlał się do tej pory. Jednocześnie są to informacje napływające z forów zagranicznych. W polskich wynikach wyszukiwania na dzień dzisiejszy nie widać większych zawirowań pozycji. Jednak to może się jeszcze zmienić w kolejnych dniach ponieważ nie zawsze aktualizacja algorytmu przebiega w tym samym czasie na całym świecie. W przeszłości wielokrotnie zdarzało się, że zmiana w Google.us poprzedzała nadchodzące kilka dni później zmiany w Google.pl.

W poniedziałek 12 marca, Google oficjalnie potwierdziło aktualizację algorytmu zamieszczając komunikat na Twitterze:

Google zaktualizował algorytm wyszukiwarki (informacja z Twittera)

Komentarze

wpisów